.

پرسش های متداول
سوالات متداول بانکداری اینترنتی

سوالات متداول بانکداری اینترنتی

در صورت فراموشی رمز عبور کاربری خود چه باید بکنیم؟
رمز عبور شما برای ورود به سیستم توسط دستگاه رمزیاب تولید می شود. اگر pin ورودی توکن را فراموش کرده‌اید پس از lock نمودن توکن برای اخذ unlock به شعبه مراجعه نمایید.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
چه ملاحظاتى براى ایمن‌سازى تبادل اطلاعات در سیستم بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن پیش بینى شده است؟
ملاحظات ایمنى در سیستم بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن را مى‌توان به دو دسته تقسیم نمود.الف: مواردى که در سیستم بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن پیش بینى شده و از هر جهت قابل اعتماد مى‌باشد.ب: مواردى که مشترى باید رعایت کند و در حوزه مسئولیت وى مى‌باشد. مانند دقت در انتخاب رمز و. ...
--------------------------------------------------------------------------------------------------
براى کسب اطمینان از واریز وجه در عمل انتقال وجه، چه امکانى در سیستم بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن وجود دارد؟
با داشتن شماره پیگیرى و یا بعضى از اطلاعات اصلى مربوط به انتقال، مى‌توان با استفاده از امکان تایید رسید، از انجام قطعى انتقال صورت گرفته مطمئن گردید.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
شماره پیگیرى داده شده پس از انتقال وجه، چه کاربردى دارد؟
این شماره، شماره رسید عملیات بانکى مى‌باشد و همانند یک برگ رسید که از شعبه بانک دریافت شده کاربرد دارد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
انتقال وجه بین حساب‌ها که از طریق سیستم بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن انجام مى‌شود، با چه میزان تاخیر در بانک عمل مى‌شود؟
انتقال وجه بدون تاخیر و در لحظه انجام مى‌شود.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آیا مى‌توان از طریق سیستم بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن، وجهى را از یک حساب متمرکز به حساب متمرکز شخص دیگرى واریز نمود؟
در صورتى که هر دو حساب متمرکز باشند انتقال وجه با داشتن شماره حساب مورد نظر امکان پذیر است.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آیا انتقال وجه در سیستم بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن، فقط براى حساب‌هاى نوع متمرکز ممکن است؟
انتقال وجه فقط مابین حساب‌هاى متمرکز امکان پذیر است.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
مانده جارى، در دسترس و موثر چیست‌اند و چه تفاوتى با هم دارند؟
مانده جارى، مانده حساب شما با احتساب کل موجودى و وجوه در راه (مثلا چک‌هاى واگذارى ) مى‌باشد. مانده در دسترس، کل موجودى حساب شما بدون احتساب وجوه در راه و مانده موثر موجودى حساب با کسر میزان مسدود شده مى‌باشد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آیا مانده و صورتحسابى که از سیستم بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن دریافت مى‌کنیم، به‌روز است؟
سیستم بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن اطلاعات حساب شما را در همان لحظه از سیستم متمرکز بازیابى و ارائه مى‌نماید.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
انتخاب شعبه در فرم عضویت، به چه منظورى است؟
امکان انتخاب شعبه در فرم عضویت، بمنظور تسهیل در ارسال و تکمیل مدارک عضویت و تحویل رمز عبور به مشترى مى‌باشد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آیا مشتریان حقوقى، مانند شرکت‌ها نیز مى‌توانند از خدمات سیستم بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن استفاده کنند؟
مشتریان حقوقى با معرفى فردى از افراد مورد نظر آن سازمان مى‌توانند درخواست عضویت در سامانه سبا نموده و از خدمات آن استفاده نمایند، در حال حاضر این خدمات محدود به بازبینى اطلاعات مى‌باشد و عمل انتقال وجه و تغییر نام حساب برای این نوع مشتریان مقدور نیست. به منظور انجام عملیات انتقال وجه این دسته از مشتریان می‌توانند در سامانه BIB ثبت نام نموده و از امکانات آن بهره‌مند گردند.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
چرا برای عضویت در سیستم بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن باید قبلا مشترک سیستم متمرکز بود؟
خدمات سیستم بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن به دلیل ماهیت آن (کاملا مکانیزه و بدون درنگ) و بهره‌گیرى از ویژگى‌هاى حساب‌هاى متمرکز برنامه‌ریزى شده است، لذا فقط براى مشتریان سیستم متمرکز ارائه خدمات مى‌نماید.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
پس از تکمیل فرم درخواست عضویت، چه باید کرد؟
پس از پردازش اطلاعات و مشخص شدن نتیجه درخواست، در صورت موفقیت‌آمیز بودن، شناسه کاربری و شماره پیگیری به کاربر نمایش داده مى‌شود. کاربر باید این اطلاعات را یادداشت نموده و براى احراز هویت، با در دست داشتن شناسنامه و یا گذرنامه معتبر در زمان مقرر به شعبه منتخب خود براى فعال نمودن شناسه کاربرى خود مراجعه نماید.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
براى عضویت در سیستم بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن چه باید کرد؟
شرط اولیه براى عضویت در سیستم بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن، داشتن حداقل یک حساب بانکى در سیستم متمرکز بانک می‌باشد. جهت استفاده از خدمات سیستم بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن لازم است فرم درخواست عضویت در صفحه‌ای که برای این منظور پیش بینی شده است تکمیل گردد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
سوالات متداول همراه بانک

سوالات متداول همراه بانک

چگونه نسخه برنامه و تاریخ انتشار آن را می‌توان استخراج کرد؟
با استفاده از گزینه راهنما و شرایط استفاده با انتخاب گزینه درباره ... می‌توان نسخه و تاریخ انتشار برنامه را استخراج نمود.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
بازگشت به تنظیمات اولیه چه کاربردی دارد؟
با استفاده از این گزینه کلیه اطلاعات موجود روی گوشی اعم از پیام‌های ورودی سیستم حساب‌های موجود روی گوشی و سرویس‌ها از روی گوشی حذف می‌گردد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آیا امکان اضافه کردن شماره‌های مرکز پیام کوتاه در سیستم وجود دارد؟
خیر، بدلیل مسائل امنیتی امکان اضافه کردن شماره‌های مرکز پیام در سیستم وجود ندارد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آیا امکان تغییر رمز ورود به برنامه وجود دارد؟
بله، در قسمت تنظیمات، گزینه تغییر رمز عبور برنامه می‌توان رمز ورود به برنامه را تغییر داد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آیا پس از نصب برنامه امکان تغییر زبان وجود دارد؟
بله، در قسمت تنظیمات، گزینه انتخاب زبان برنامه می‌توان زبان برنامه را تغییر داد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
در صورت تعویض سیم کارت آیا می‌توان سرویس‌های یکطرفه تعریف شده در سیم کارت قبل را بروزرسانی کرد؟
بله، در اینصورت با استفاده از گزینه انتقال سرویس‌ها به سیم کارت فعلی می‌توان اطلاعات مربوط به سرویس‌های ثبت شده را به سیم کارت جدید منتقل نمود.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آیا در صورت نصب نسخه جدید برنامه همراه بانک و یا تعویض گوشی اطلاعات سرویس‌ها از بین می‌رود؟
بله، در این صورت با استفاده از گزینه بروزرسانی اطلاعات سرویس‌ها می‌توان اطلاعات مربوط به سرویس‌های ثبت شده را روی گوشی بروزرسانی نمود.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
تاریخ انقضاء سرویس‌های یک طرفه به چه معنی می‌باشد؟
در زمان ثبت سرویس یکطرفه پیام نمایش داده شده توسط سیستم مثلا سرویس یکطرفه فعال گردید- تاریخ انقضاء 26/06/1388 است که تاریخ انقضاء سرویس به معنی غیر فعال شدن سرویس در آن تاریخ بطور اتوماتیک می‌باشد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
در صورت عدم تمایل به دریافت پیام‌های سرویس یکطرفه آیا می‌توان آنرا غیر فعال کرد؟
با استفاده از گزینه حذف سرویس‌های یکطرفه در منوی سرویس‌های یکطرفه می‌توان سرویس ثبت شده را حذف نمود.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
زمان ارسال پیام مربوط به سرویس‌های یکطرفه چه زمانی می‌باشد آیا Online است یا به صورت batch انجام می‌شود؟
خیر این سرویس‌ها Online نمی‌باشد و به صورت دسته‌ای (batch) در پایان روز انجام می‌شود.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
گزینه بیش از مبلغ خاص در منوی سرویس‌های یکطرفه چه کاربردی دارد؟
با این سرویس گردش‌های انجام شده بر روی حساب مشتری که مبلغ آنها از مقدار معینی که توسط مشتری و در هنگام ثبت نام سرویس تعیین می‌شود بیشتر باشند به وی اعلام می‌شود. روش انجام کار مشابه گزینه‌های قبلی است با این تفاوت که در این قسمت محلی برای وارد نمودن مبلغ مورد نظر نیز تعیین گردیده است.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
گزینه تراکنش‌های خاص در منوی سرویس‌های یک طرفه چه کاربردی دارد؟
ا این سرویس گردش‌های خاص انجام شده بر روی حساب مشتری به وی اعلام می‌شود. گردش‌های خاص شامل واریز حقوق، واریز سود، چک برگشتی، برداشت طبق دستور و سایر عملیاتی است که به صورت شبانه و معمولا بدون اطلاع مشتری بر روی حساب مشتری انجام می‌شوند. روش انجام کار دسته‌ای (Batch)، مشابه گزینه قبلی است.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
گزینه سه تراکنش آخر در منوی سرویس‌های یک طرفه چه کاربردی دارد؟
برای دریافت پیام حاوی 3 تراکنش آخر از سیستم به صورت اتوماتیک در پایان روز از این گزینه استفاده می‌گردد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
چه سرویس‌هایی را می‌توان به عنوان سرویس یکطرفه انتخاب نمود؟
این سرویس حاوی گزینه‌های بروزرسانی اطلاعات سرویس‌ها ، ثبت سرویس یکطرفه ، حذف سرویس یکطرفه و انتقال سرویس‌ها به سیم کارت فعلی، می‌باشد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
سرویس‌های یکطرفه چه کاربردی دارد؟
از این سرویس‌ها عمدتا به منظور مطلع نمودن مشتریان از تراکنش‌های انجام شده بر روی حساب‌هایشان استفاده می‌شوند.در سرویس‌های یکطرفه سیستم بانک در زمان‌های مشخص (مثلا ساعت 8 صبح 4 بعد از ظهر، ...) به مشتریانی که در این سرویس‌ها ثبت نام نموده‌اند پیام‌های کوتاه حاوی اطلاعات مربوط به سرویس ثبت نام شده ارسال می‌کنند.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
در صورت استفاده از گزینه استعلام چک پیام شماره چک متعلق به این حساب نمی‌باشد دریافت می‌شود؟
شماره چک باید بدون کاراکترهای جداکننده از جمله -،/ در قسمت مربوط به شماره چک وارد شود.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
چرا انتقال وجه بین حساب‌های یک مشتری با موفقیت انجام نمی‌شود؟
انتقال وجه بین حساب‌های یک مشتری با استفاده از شماره مشتری کنترل می‌شود و در صورتیکه یک مشتری دارای 2 حساب با شماره مشتری‌های متفاوت باشد امکان انتقال وجه وجود ندارد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
سقف مبلغ قابل انتقال از طریق انتقال وجه بین حساب‌ها چه میزان می‌باشد؟
سقف انتقال وجه بین حساب یک مشتری در حال حاضر روزانه بیست میلیون ریال می‌باشد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آیا انتقال وجه بین حساب‌های مشتریان موجود است؟
خیر، بدلیل مسائل امنیتی تنها انتقال وجه بین حساب‌های یک مشتری در بانک صنعت و معدن امکان پذیر می‌باشد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آیا انتقال وجه بین حساب‌های سایر بانک‌ها موجود است؟
خیر، بدلیل مسائل امنیتی تنها انتقال وجه بین حساب های یک مشتری در بانک صنعت و معدن امکان پذیر می باشد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
گزینه صورتحساب چند تراکنش را نمایش می‌دهد؟
سه تراکنش آخر را نمایش می دهد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آیا رمز حساب دریافتی را می توان تغییر داد؟
با استفاده از منوی حساب ها ، گزینه تغییر رمز حساب می توان با وارد کردن رمز حساب قبلی رمز جدیدی تعیین کرد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
بروزرسانی اطلاعات حساب چه کاربردی دارد؟
برای دریافت اطلاعات حساب های ثبت شده با این شماره تلفن همراه در سیستم، هنگام نصب برنامه جدید استفاده می گردد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آیا در صورت تعویض گوشی موبایل و نصب برنامه باید کلیه تنظیمات (حساب‌ها، سرویس‌ها و ...( مجددا وارد شود؟
در صورت تعویض گوشی موبایل با استفاده از گزینه بروزرسانی حساب‌ها، اطلاعات حساب‌های شما از مرکز دریافت می‌گردد و با استفاده از گزینه بروزرسانی اطلاعات سرویس‌ها اطلاعات سرویس‌های یکطرفه شما نیز روی گوشی بروز می‌گردد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آیا در صورت نصب نسخه جدید برنامه باید کلیه تنظیمات (حساب‌ها، سرویس‌ها و ...) مجددا وارد شود؟
در صورتیکه نسخه جدید برنامه با نسخه موجود برنامه روی گوشی یکسان باشد، لازم نیست برنامه قدیمی حذف شود و شما با وجود نسخه قدیمی می‌توانید نسخه جدید را نصب نمایید که در این حالت پیامی از سیستم دریافت می‌کنید که آیا قصد دارید برنامه جدید جایگزین برنامه قدیمی شود؟، در صورت موافقت، پیام دیگری ظاهر می شود که آیا اطلاعات شما حفظ شود؟ در صورت موافقت کلیه تنظیمات شما اعم از حساب و زبان برنامه و سرویس‌های یکطرفه در سیستم، باقی می‌ماند. اما در صورتیکه نسخه جدید برنامه، با نسخه موجود روی گوشی، یکسان نباشد و یا هنگام نصب برنامه با نسخه یکسان در پاسخ پرسش آیا اطلاعات شما حفظ شود؟ پاسخ خیر دهید، اطلاعات شما روی گوشی پاک می‌شود اما نیاز به تعریف مجدد اطلاعات حساب نمی‌باشد و با استفاده از گزینه بروزرسانی حساب‌ها اطلاعات سرویس‌های یکطرفه شما نیز روی گوشی بروز می‌گردد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
12>>>

.تهـران، خیابان ولیعصر، بالاتر از تقاطع چمران، شماره 2917

.22029811-19

.1965643511

.info[@]bim.ir

.19615-314

.

تمام حقوق براي بانك صنعت معدن محفوظ مي باشد.