منشور اخلاقی کارکنان بانک صنعت و معدن 

ما کارکنان بانک صنعت و معدن در پیشگاه خداوند متعال عهد می بندیم که در راستای اهداف متعالی بانک و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پاسداری از کرامت انسانی، اصول زیر را همواره سرلوحه قرار دهیم.

  1. 1. مشتری مداری
    • اعتقاد به رضایت مندی مشتریان به عنوان مهمترین ارزش سازمانی
    • مشاوره و ارائه اطلاعات مفید و شفاف به مشتریان
    • ارائه خدمات به موقع و با کیفیت مطلوب
  2. 2. تعالی سازمانی
    • انجام وظایف در راستای استراتژی، اهداف و برنامه های سازمان.
    • انجام وظایف در قالب فرآیندهای یکپارچه و احساس مسئولیت در قبال نتیجه کل فرایند
    • داشتن روحیه خلاقیت، بهبود مستمر و کار گروهی
  3. 3. دانش محوری
    • اعتقاد به یادگیری مستمر جهت افزایش توانمندی و مهارت‌ها
    • ذخیره و بروزرسانی دانش و تجربه سازمانی و تبادل و اشتراک گذاری آن
  4. 4. فرهنگ سازمانی
    • تعلق و تعهد سازمانی به خانواده بانک صنعت و معدن
    • تلقی «شغل» به عنوان وسیله خدمت به مردم و کسب رضایت خداوند
    • اعتقاد راسخ به مسئولیت اجتماعی بانک
    • حفظ کرامت انسانی و حسن معاشرت در برخورد با مشتریان، مراجعان و همکاران
    • رعایت سعه صدر، آراستگی، صداقت در رفتار و گفتار، رازداری و انصاف در محیط کاری