.

پرسش های متداول
سوالات متداول رمز پویا

پرسش هاي متداول-رمز پويا

هنگام فعال سازي «برنامک رمزساز»، زماني که از برنامک خارج مي شوم تا کد 4 رقمي پيامک شده را اخذ کنم، برنامک روي گوشي بسته شده و کد 4 رقمي هم غير فعال مي شود
پيش از باز نمودن پيامک ارسال شده نبايد وارد «برنامک رمزساز» شويد. ابتدا بايد پيامک را باز کرده و کد مورد نظر را اخذ نماييد، سپس با ورود به برنامک رمزساز اقدام به وارد نمودن کد 4 رقمي نماييد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
کارت و گوشي من مفقود شده است.چگونه مي توانم رمز دومم را غير فعال کنم؟
از طريق اينترنت بانک، همراه بانک، دستگاه هاي خودپرداز و يا مراجعه به شعبه در ساعات اداري،کارت خود را مسدود نماييد. جهت غير فعال سازي «برنامک رمزساز» با واحد پشتيباني تماس بگيريد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
کارتم مفقود شده است.چگونه مي توانم رمز دومم را غير فعال کنم؟
از طريق اينترنت بانک،همراه بانک، دستگاه هاي خودپرداز و يا مراجعه به شعبه در ساعات اداري مي توانيد نسبت به مسدود نمودن کارت خود اقدام نماييد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آيا واحد خاصي براي ثبت مشکلات مرتبط با رمز پويا وجود دارد؟
بله همکاران در شعب و واحد پشتيباني رمز پويا با شماره 19-22029811 در ساعات اداري پاسخگوي سوالات مشتريان خواهند بود.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
«برنامک رمزساز» براي من فعال شده اما امکان انجام تراکنش وجود ندارد.
با واحد پشتيباني تماس بگيريد. همکاران ما با اخذ شماره مشتري و مشخصات گوشي همراه، مشکل را بررسي کرده و با شما تماس خواهند گرفت.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آيا براي هر تراکنش نياز به فعال سازي مجدد رمز پويا است؟
خير، انجام مراحل فعال سازي رمز پويا براي هر کارت تنها 1 بار انجام مي شود و پس از فعال سازي، تنها با باز نمودن «برنامک رمزساز» در هر ساعت از شبانه روز و بدون نياز به اينترنت مي توانيد رمز يکبارمصرف دريافت نماييد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آيا براي همه حساب‌هايم بايد به صورت جداگانه رمز پويا را فعال کنم؟
رمز پويا (يکبار مصرف) مربوط به کارت بوده که بايد براي هر کارتي به صورت جداگانه فعال شود. اين عمليات از طريق ورود به حساب کاربري در اينترنت بانک، فعال‌سازي برنامک رمزساز، انتخاب کارت و افزودن کارت انجام مي‌شود. همه کارت‌هاي صنعت و معدن خود را مي توانيد در اينترنت بانک صنعت و معدن با زدن «افزودن کارت» ثبت کنيد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آيا با فعال‌سازي رمز دوم پويا، رمز دوم ايستاي کارت غيرفعال مي‌شود؟
در راستاي ارتقاء امنيت تراکنش هاي بدون حضور کارت، رمزهاي دوم ايستاي تمام کارت هاي بانکي از دي ماه سال 1398 غيرفعال مي گردد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
رمز 6 رقمي جهت ورود به «برنامک رمزساز» را فراموش کرده ام.
چنانچه گوشي همراه شما روي سيستم عامل اندرويد است، وارد منوي تنظيمات شده و Cash گوشي خود را پاک نماييد. چنانچه از سيستم عامل IOS استفاده مي نماييد مي بايست «برنامک رمزساز» را حذف و مجددا با مراجعه به سايت اينترنت بانک آن را نصب نماييد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
با توجه به اينکه گوشي من هوشمند نيست، آيا مي‌توانم روي گوشي هوشمند شخص ديگري رمز پويا دريافت کنم؟
خير، شما مي توانيد با مراجعه به شعبه بانک و تکميل «فرم تاييد شماره تلفن همراه»، درخواست خود را جهت دريافت رمز پويا از طريق پيامک ثبت نماييد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آيا براي رمز دوم انواع کارت ها مي‌توان رمز پويا (يکبار مصرف) را فعال کرد؟
اين نرم‌افزار در حال حاضر براي کارت هاي متعلق به بانک صنعت و معدن قابل استفاده است.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آيا مي توان از «برنامک رمزساز» بانک صنعت و معدن براي دريافت رمز پوياي کارت هاي ديگر بانک ها نيز استفاده کرد؟
اين نرم‌افزار در حال حاضر براي کارت هاي متعلق به بانک صنعت و معدن قابل استفاده است.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
مي‌توان فعال‌سازي رمز يکبار مصرف را با هر شماره موبايلي انجام داد؟
خير، فعال‌سازي حتما بايد با شماره تلفن همراهي که توسط مشتري تاييد شده و شعبه آن را ثبت نموده، صورت گيرد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آيا براي فعال‌سازي «رمز پويا» حتما بايد به شعبه مراجعه کرد؟
چنانچه داراي نام کاربري و رمز اينترنت بانک هستيد، از طريق سايت بانک يا از طريق دستگاه خودپرداز، «برنامک رمزساز» را نصب کنيد، نيازي به مراجعه به شعبه جهت فعال سازي رمز پويا نيست. مشترياني که درخواست دريافت رمز پويا از طرق پيامک را دارند مي بايست جهت تاييد شماره تلفن همراه خود به شعبه مراجعه کنند.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
نمي توانم با QR و رمز پيامک شده، «برنامک رمزساز» را فعال کنم.
مي توانيد با در اختيار داشتن اطلاعاتي مانند شماره مشتري و ... با واحد پشتيباني تماس بگيريد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
رمز 6 رقمي که «برنامک رمزساز» ،قبل از کد 4 رقمي مي خواهد چيست؟
رمز 6 رقمي، رمز ثابت مشتري براي ورود به «برنامک رمزساز» است و لازم است پس از انتخاب رمز 6 رقمي و وارد نمودن آن در حفظ و نگداري رمز بکوشيد زيرا در هر بار استفاده از «برنامک رمزساز»، همان رمز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
هنگام فعال سازي «برنامک رمزساز»، پيامک فعال سازي دريافت نمي کنم.
براي حل اين مشکل با به همراه داشتن کارت شناسايي معتبر به يکي از شعب بانک مراجعه نماييد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آيا براي استفاده از «برنامک رمزساز» اتصال به اينترنت الزامي است؟
اتصال به اينترنت تنها در مرحله نصب و فعال سازي «برنامک رمزساز» نياز است و بعد از نصب و دريافت کد فعالسازي مي‌توان به صورت آفلاين و بدون نياز به اينترنت، رمز پويا (يکبار مصرف) دريافت کرد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
نميتوانم «برنامک رمزساز» را دانلود کنم.
ممکن است محدوديت ايجاد شده توسط مرورگر صورت گرفته باشد. مي توانيد از مرورگر بروز شده ديگري استفاده کنيد. در برخي موارد با نگه داشتن انگشت بر روي «بارگيري پيوند» يا لينک دانلود در سايت بانک و انتخاب گزينه Download link و Save link دانلود انجام مي گيرد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آيا مي‌توان در «برنامک رمزساز» مانده حساب گرفت يا انتقال وجه انجام داد؟
خير؛ «برنامک رمزساز» بانک صنعت و معدن فقط رمز پويا براي کارت و رمز پويا جهت ورود به اينترنت بانک و همراه بانک توليد مي‌کند.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
روش هاي فعال سازي رمز پويا کدامند؟
نصب «برنامک رمزساز» از طريق مراجعه به سايت بانک به نشاني www.bim.ir و فعال سازي آن جهت توليد رمز پويا از طريق اينترنت بانک، دستگاه هاي خودپرداز بانک صنعت و معدن و يا مراجعه به شعب بانک امکان پذير است.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آيا مي توان «برنامک رمزساز» را بر روي تمام گوشي‌هاي همراه نصب کرد؟
«برنامک رمزساز» براي گوشي‌هاي همراه هوشمند با سيستم عامل هاي اندرويد بيشتر از 5 و يا IOS ، سازگار است.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
چگونه مي توان رمز پويا را فعال نمود؟
با مراجعه به صفحه رمز پويا در سايت بانک به نشاني www.bim.ir، امکان دريافت «راهنماي برنامک رمزساز» وجود دارد.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
آيا مي توان روي يک گوشي براي دو يا چند نفر «برنامک رمزساز» را نصب نمود؟
خير
--------------------------------------------------------------------------------------------------

.تهـران، خیابان ولیعصر، بالاتر از تقاطع چمران، شماره 2917

.22029811-19

.1965643511

.info[@]bim.ir

.19615-314

.

تمام حقوق براي بانك صنعت معدن محفوظ مي باشد.